Asiakaskokemus kulminoituu aina yksittäisiin kohtaamisiin. Harvemmin siinä tilanteessa on merkitystä tekeekö yrityksesi B2B- vaiko B2C- myyntiä. Ainakaan asiakkaan kannalta. Ihminen kohtaa lopulta kuitenkin aina ihmisen (Human2Human). Haasteelliseksi asiakaspalvelussa onnistumisessa tekee sen, että jokainen meistä asiakkaana on erilainen. Arvostamme eri asioita, eri tilanteissa ja niihin vastaaminen vaatii tilanneherkkyyttä. Usein asiakaspalvelu on juuri sitä mitä asiakas pitää hyvänä. Palvelumuotoilulla luodaan puitteet huippu asiakaspalvelulle. Lopullisen onnistumisen tuo oma asenne, asiakkaan huomioiminen ja kuunteleminen, ratkaisujen tuominen ja aito auttaminen.
Asiakaspalvelun ja -kokemuksen palvelun sisältö ja kesto räätälöidään aina kunkin yrityksen lähtötila ja tavoitteet huomioiden.
Asiakaspalvelun ja -kokemuksen kehittäminen (H2H) palvelun sisältöjä:
Asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos ja vaatimukset hyvälle asiakaspalvelulle
Eri asiakaspalvelutilanteiden ja -kanavien tunnistaminen
Asiakkaan ostoprosessien mallintaminen
Ostopäätöstä tukevien materiaalien kehittäminen
Asiakaspalvelun parhaat käytännöt
Palveluprosessien kehittäminen ja palvelumuotoilu
Asiakaskohtaamisesta aidon kilpailuedun tekeminen
Asiakkaan kuuleminen ja tarpeiden kartoitus
Ratkaisun tuominen asiakkaalle arvoa luoden
Viestintä asiakkaan kanssa
Hankalat asiakastilanteet ja niissä toimiminen
Asiakaspalvelun mittaaminen
Asiakaspalvelun jatkuva parantaminen
Petteri Fagerström
Co-Founder, Jungle Juice Bar
“Tämä kaveri on totaalisen rawesome! Raikas ja hauska – niin kuin Jungle Juice Bar. Eli meillä oli etuoikeus viettää hänen kanssaan valmennus arvoista ja asiakaskeskeisyyden merkityksestä.”
Toni Päivinen
Head Of Sales, iLOQ
"Kert on ollut vetämässä meidän valtakunnalliselle jälleenmyyntiverkostollemme myyntivalmennusta. Kertin kanssa yhteistyö on sujunut erinomaisen hyvin ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä."
Viktoria Paananen
Key Account Manager, Pharmaceutical Information Centre Ltd
”Kert on vaikuttava ja inspiroiva myynnin johtamisen valmentaja, jonka valmennuksissa korostuu vahva kokemus ja osaaminen tuloksellisesta myynnistä. Kert on paitsi motivoiva keskustelun herättäjä, mutta hänessä näkyi myös aito intohimo auttaa yrityksiä myynnin kehittämisessä. Parasta mikä Kertin valmennuksissa näkyi oli käytännönläheisyys sekä napakka osallistava ote."