Tuntuuko siltä, että asiakassuhteiden hoitaminen ei ole yrityksessäsi riittävän aktiivista? Koetko, että keinosi asiakassuhteiden hoitamiselle ovat vähissä, ja kaipaat lisää innovatiivisia ideoita ja toimivaksi koettuja käytänteitä?
Myynnin kehittämisen fokus on usein hyvin pitkälti uusien asiakkaiden hankkimisessa, laadukkaan asiakassuhteiden hoidon ja asiakkuuksien syventämisen jäädessä valitettavan vähälle huomiolle.
Palvelun avulla luodaan räätälöity asiakkuuksien hoitomalli, jossa huomioidaan eri asiakassegmentit ja kehitetään parhaat toimintamallit olemassa olevien asiakkuuksien syventämiselle ja johtamiselle.
Palvelun sisältö ja kesto räätälöidään aina yrityksen lähtötila ja tavoitteet huomioiden.
Asiakkuuksien hoitomallit -palvelun sisältöjä:
Olemassa olevien asiakkuuksien läpikäynti ja mahdollisuuksien tunnistaminen
Asiakkaiden segmentointi – timanttiasiakas, kasvuasiakas, standardiasiakas
Kriteeristön laatiminen asiakassegmenteille
Asiakkuuksien hoidon organisointi
Asiakassalkkujen rakentaminen segmenttien pohjalta ostajapersoonat huomioiden
Parhaiden käytäntöjen läpikäynti
CRM:n valinta tai kytkentä osaksi asiakashoitomalleja
Hoitomallien suunnittelu ja käyttöönotto asiakassegmenteittäin
Asiakkuuksien johtamisen mittariston eli dashboardin rakentaminen
Asiakkuuksien johtamisen ohjauksen ja seurannan kehittäminen
Asiakkuuksien hoidon pelikirjan laatiminen
Sami Kettunen
CEO, Ceili
”Olen päässyt muutamaan otteeseen tekemään yhteistyötä Kertin kanssa. Hänen energiansa ja kykynsä ymmärrettävästi kertoa nykyaikaisesta ja tuloksekkaasta myynnistä puree joka kerta. Työssäni myyn Salesforce-ratkaisuita ja mm. CRM-järjestelmiä ja haluan aina korostaa, että teknologia tarjoaa työkalut ja tuen tehokkaan myynnin tekemiseen. Tärkeää on kuitenkin muistaa myös ihmiset – myynnin ammattilaiset, jotka näitä järjestelmiä käyttävät. Heidän pitää saada vahva tuki ja koulutus työkalujen käyttöön sekä erityisesti menetelmiä, energiaa ja tukea myynnin tekemiseen. Kert pystyy auttamaan yrityksiä ja ihmisiä pääsemään juuri näihin myyntitavoitteisiinsa.”
Mikko Erma
Asiakkuusjohtaja, Tampereen sähkölaitos
”Olen tehnyt Kertin kanssa yhteistyötä jo vuosia ja tulen tekemään jatkossakin! Kertin tapa valmentaa on loistava yhdistelmä mielenkiintoista asiaa yhdistettynä innostavaan esitystapaan. Huumori kukkii sopivasti ja käytännön esimerkit elävöittävät tiukkaa asiaa. Jos kaipaat tylsän monotonista myyntivalmennusta, Kert ei silloin ole valintasi.