Eivätkö yrityksesi markkinointi ja myynti pelaa saumattomasti yhteen? Tuntuuko, ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee?
Yrityksissä valitettavan usein satsataan joko inboundiin tai outboundiin. Inboundilla tarkoitetaan sisältöjä painottavaa markkinointia, jossa tärkeisiin kohderyhmiin panostettavilla sisällöillä saadaan aikaiseksi houkuttelevia liidejä. Outboundilla taas tarkoitetaan aktiivista ja myyjäkohtaista ulospäin suuntautuvaa uusasiakashankintaa. Sales Enablementissa ei puhuta kummastakaan - siinä puhutaan fullboundista. Fullboundissa sekä markkinointi että myynti nivoutuvat niin vahvasti yhteen, että niitä on vaikea enää edes erottaa.
Palvelun sisältö ja kesto räätälöidään aina kunkin yrityksen lähtötila ja tavoitteet huomioiden.
Sales Enablement -palvelun sisältö:
Asiakaskohderyhmien tunnistaminen ja ideaaliprofiilien rakentaminen (ICP)
Ostopersoonien tunnistaminen ja ymmärrys
Asiakaskohderyhmien ostopolkujen ja tapojen analysointi
Teknologioiden ja datan hyödyntäminen ostopolkujen analysoinnissa
Asiakkaan ostamista tukevien sisältöjen suunnittelu
Markkinoinnin ja myynnin yhteispelin tiivistäminen - suunnittelu, ohjaus ja seuranta
Liidien generointi ja käsittely
Markkinointi- ja myyntiprosessin skaalaaminen osaksi asiakkaan ostoprosessin tukemista
Susanna Rossi
CEO, People Cloud
”Aloitimme Kertin myyntivalmennuksen tiimimme kanssa keväällä 2021. Kert osasi ottaa toiveemme huomioon ja räätälöi juuri meidän tarpeisiimme sopivan valmennuksen, joka jatkui syksyyn 2021 asti. Vaikka valmennus toteutettiin etänä Teamsin välityksellä, Kert onnistui luomaan hyvän kontaktin jokaiseen tiimimme jäseneen. Myynnillisen valmennuksen lisäksi tiimimme sai työkaluja itsensä johtamiseen. Voin lämpimästi suositella Kertiä ja ehdottomasti kannattaa lukea valmennusten tueksi myös Myyntikirja!”
Kai Vainio
Toimitusjohtaja, Dyme Solutions
”Olemme tehneet Kertin kanssa yhteistyötä jo pitkään erilaisten myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen liittyvien teemojen ympärillä. Kertin avulla olemme pystyneet luomaan täysin uudenlaisen myyntistrategian Dymelle sekä saamaan näkemystä yrityksen johtamiseen.
Olemme nuori kasvava yritys ja tarvitsemme ympärillemme henkilöitä joilla on näkemystä ja halua viedä meitä eteenpäin. Kert on osoittautunut juuri tällaiseksi henkilöksi ja meistä on hankkeen aikana muodostunut tehokas tiimi. Kertin hyviä puolia on laaja-alainen näkemys erikokoisten yrityksien toimintoihin sekä meille sopiva tapa sparrata tekemistämme ilman turhia kaunisteluja. Odotamme innolla yhteistyömme jatkoa ja seuraavaa tapaamistamme. ”